utorok 10. septembra 2013

Aj slovenská láska ide cez žalúdok



SOBOTA:

...čakala ma robota. Okrem toho, že som pár dni zanedbával blog, som pár týždňov zanedbával aj svoju izbu. Upratovanie bolo teda nevyhnutné. Raňajky s chlebom, tatranským maslom a lekvárom Riso boli postačujúce.

Na obed som sa pohostil spišskými párkami z Púchova a to len preto, lebo som chystal na večer špecialitu. Ako sa už na slovenského junáka patrí, mal by sa vedieť nielen sekerou oháňať, ale aj čo-to pre svoju milú spraviť. A tu niekde vznikla myšlienka spraviť trojchodovú romantickú večeru. Najsamprv však bolo treba nakúpiť.

Moje prvé kroky viedli do Billy.  Strávil som tu vydumovaním asi pol hodiny, ale nakoniec sa podarilo. S nákupom za 24 eur som bol spokojný. Príprava šla pomerne hladko, aj keď isté pochybnosti tu boli. Nepovažujem sa za zdatného kuchára, ale hanbu som si teda spraviť nechcel. A tak som dal na niektoré rady od kámoša, skúseného kulinárnika :)



Prvý chod bolo studené predjedlo. Klasické neúdené korbáčiky som zabalil do šunky Berto, ozdobil nakrájanou cherry paradajkou a pridal pomazánku Alfa bio. K tomu na dekoráciu na pásiky nakrájaná paprika a chlieb Penam.



Druhý chod mali byť pôvodne cestoviny, ale keďže som slovenské nenašiel, boli mi dobré aj zemiaky. Tie som uvaril a neskôr aj trochu poopekal. K tomu orestované kuracie prsia Hyza spolu so smotanou na varenie Rajo, karičkou a pridal som aj cesnakový krém Unica. Už len stačilo mierne dochutiť soľou a pridať zeleninu na ozdobu.



Tretí, dezertný chod som sa rozhodol poňať tak jednoduchšie. Kúpil som piškóty Sedita a dva čučoriedkové jogurty Tami. A aby tých čučoriedok nebolo málo, kúpil som aj malú čučoriedkovú zaváraninu Novofruct. Trochu som to navrstvil, dal do chladničky a bolo.



Moja milá vyzerala po večeri veľmi spokojne. Neviem, či zjedla všetko preto, lebo som ju nechal vyhladovať do 22,00, alebo preto, že jej chutilo :) Pravda bude niekde uprostred. Avšak  tulipán, levandulové sviečky a príjemná hudba k večeri nemôžu nič pokaziť. Musím sa ešte pochváliť výborným výberom vína z Topolčianok - Muškát moravský (bobuľový výber).

Celková hodinová príprava všetkých troch chodov je myslím prijateľná a kto by chcel aj svojej milej takto po slovensky lásku vyznať, nech sa pokojne inšpiruje :)  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára