piatok 9. augusta 2013

Ako to celé začalo

Vítam všetkých, ktorí zablúdili na tento blog. Volám sa Slavo Artim a budem sa počas 30 dní stravovať iba slovenskými potravinami.

Moja motivácia je veľmi jednoduchá. Myslím, že väčšina z vás by dala prednosť slovenským potravinám pred zahraničnými. Nakoniec však aj tak zvíťazí výber produktov, ktoré sú buď najlacnejšie, v akcii, alebo ich dostanete v balení o 20 percent naviac. Prípadne sú vaše obľúbené. Pred patriotizmom víťazí ponuka z letákov a samozrejme veľkú úlohu zohráva aj dostupnosť.

Chcem teda zistiť, koľko úsilia musí bežný Slovák vynaložiť na to, aby sa dostal ku kvalitným slovenským potravinám. Aké prekážky ho na jeho ceste čakajú, ako veľmi bude musieť improvizovať pri nakupovaní a varení a ako by takéto stravovanie vplývalo na jeho každodenný život. To všetko a určite aj niečo najviac sa vám budem snažiť priblížiť v nasledujúcich 30 dňoch.

Dnes, 9. augusta 2013, sa tlačovou konferenciou oficiálne spustil tento slovenský experiment.  Pokusný králik si dnes užíval svojich 15 minút slávy pri rozhovoroch do rádia a fotení v spoločnosti známych osobností a na slovo vzatých odborníkov. Pohostenie bolo znamenité a atmosféra spanilá :)



Dnes som si teda pochutnával na výborných haluškách s kapustou a večer som náročný deň zapil mojím obľúbeným tmavým Šarišom. Už zajtra ma čaká nová výzva, pretože sa plánujem vybrať na Liptov. Pobehám nejaký ten salaš, pochutnám si na žinčici a nakúpim si pár slovenských špecialít do zásoby. Len sa bojím, aby moje smelé plány neprekazilo počasie. Držte palce.

PS: Chcel by som poďakovať všetkým, ktorí sa za tento projekt postavili a držia so mnou. Vďaka vám za podporu a dúfam, že tento mesiac dopadne nad očakávania nás všetkých :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára