sobota 17. augusta 2013

- a + pre Tesco



ŠTVRTOK:

Tento deň sa toho až tak veľa neudialo. Po nektarinke na raňajky som sa veru nevedel dočkať obeda. Dostal som tip na reštauráciu pri bratislavskom Kauflande (Trnavská cesta), kde varia zo slovenských potravín. A tak som si po dlhom čase doprial výbornú guľášovú polievku a bravčové mäso zapečené s paradajkami a ovčím syrom.

Poobede som mal dohodnuté stretnutie s Lenkou. Naša 2000-ca fanúšička. Nakoľko sme sľúbili, že ju vystrojíme pitným režimom, nabalil som jej 36 litrov vôd Budišu a ochutenej Zlatej studne. Ešte jeden balík a mala by ich vyše hlavy :)



Večer som si stihol pripraviť výbornú omeletu. Vajíčka boli z farmy v Rovinke a slaninku s klobáskou som mal ešte z nákupu u Starého otca. Omeleta bola taká dobrá, že som s ňou nakoniec zhypnotizoval aj kocúra Freda z našej domácnosti. Iba tak strihal fúzikmi.





A nakoniec som si nechal jednu "chuťovku". Zo Slovenskej potravinárskej a poľnohospodárskej komory sme dostali prehľad marží jednotlivých obchodných reťazcov na slovenské hydinové tovary. Tak sa o ne s vami rád podelím. Vyberám iba sieť s najmenšou a najväčšou maržou:

Obchodný reťazec           Nákupná cena                   Predajná cena                   Marža                   %
Chladené kurča (cena za 1 kg): 
Metro                     1,83 EUR                              2,15 EUR (2,58 s DPH)     0,32 EUR              17 %
Lidl                         1,74 EUR                              2,24 EUR (2,69 s DPH)     0,50 EUR              29 %

Chladené kuracie rezne (cena za 1 kg): 
CBA                       4,70 EUR                              5,33 EUR (6,39 s DPH)     0,66 EUR              13 %
BILLA                    4,35 EUR                              6,33 EUR (7,59 s DPH)     1,98 EUR              45 %

Chladené kuracie stehná celé (cena za 1 kg): 
TESCO                   1,76 EUR                              2,08 EUR (2,49 s DPH)     0,32 EUR              18 %
BILLA                     2,08 EUR                             3,49 EUR (4,19 s DPH)     1,41 EUR               68 %

Chladené kuracie krídla (cena za 1 kg): 
Lidl                           1,66 EUR                              1,79 EUR (2,15 s DPH)     0,13 EUR                8 %
BILLA                      1,57 EUR                              2,74 EUR (3,29 s DPH)     1,17 EUR              75 %


A cenu za najväčšiu maržu zo získaných tabuliek dostáva TESCO.
Tlačenka (cena za 1 kg):
TESCO                   2,00 EUR                              4,17 EUR (5,00 s DPH)     2,17 EUR              108 %



PIATOK:

V piatok ráno som mal namierené k lekárke a ako inak, zabudol som na raňajky. Zachránila to opäť nektarinka. Ja viem, nie som extra jedák a normálny človek by pri mi mojom stravovaní už obhrýzal dvere. Mne také ľahšie raňajky stačia, aj keď obed potom musí byť naozaj výdatný. A tu bol kameň úrazu dnešného dňa.

Keďže som pochodil väčšinu reštaurácií, bistier a bufetov v okolí Zlatých pieskov, rozhodol som sa, že sa vyberiem do Fresh marketu (Farmárska tržnica v budove starej Ikei). Človek si pod tým predstaví rušné miesto, plné vôní a nezameniteľnej atmosféry. Pravda je však taká, že Farmárska tržnica je obrovská poloprázdna hala, kde sa vraciam iba zo zvedavosti. Česť stánkom, ktoré tam zotrvali dodnes a majú v ponuke aspoň zopár slovenských výrobkov. Myslíte, že mi tu dali najesť po slovensky? Horkýže dali. 



Vrátil som sa teda do Tesca na Zlatých pieskoch, kde som si išiel pre chlieb, nejakú nátierku a paradajku. Neviem, či poznáte brigádničky/promotérky v takýchto supermarketoch, ktoré vás prehovárajú na rôzne ochutnávky. Väčšina ľudí sa im zvykne vyhýbať a ja som jeden z tej väčšiny :) Šikovná brigádnička ma však prekvapila, keď sa vynorila... už ani neviem odkiaľ. "Neprídete ochutnať a ohodnotiť vzorky do nášho štúdia kvality?" spýtala sa. Tu zbystrel môj žalúdok. "A sú slovenské?" spýtal som sa. "Áno, my testujeme iba slovenské výrobky" odpovedala. Nebolo ma treba 2krát prehovárať a už som držal v ľavej ruke punčový koláč a v pravej pero, ktorým som hodnotil vzhľad, chuť a iné parametre. Štúdio kvality testuje rôzne slovenské výrobky, ktoré sa neskôr dostanú, alebo aj nedostanú na predajné pulty Tesca. Ochutnal som pár vzoriek a naozaj mi chutili. Ale čo je podstatnejšie, muzikanti v bruchu dali aspoň na nejaký čas pokoj. Po včerajšej predraženej tlačenke (viď hodnotenie zo štvrtka) si u mňa Tesco v dnešný deň trochu šplhlo. Nakoniec som bol predsa len kúpiť, čo som pôvodne plánoval a vrátil som sa do práce.



V poslednom období bývam dosť  lenivý aktívne športovať a radšej dávam prednosť  vyvaľovaniu sa niekde pri vode. No čas od času si treba aj zabehať. Vtedy človek stráca množstvo minerálov, ktoré je treba čo najskôr doplniť. A aj keď som bol optimálne zásobený, mal som čo robiť, aby som ušiel "roztopašnému havinkovi"  za mojim chrbtom :)



A aby som nezabudol, večer ma na návšteve mojich známych potešil výborný chlieb z domácej pekárničky, ktorý pripravili z čisto slovenských surovín.  Chválim :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára